15 aug. 2012


ZIUA FUNDIŢELOR ŞI PĂLĂRIOARELOR-
 UN MOTIV PENTRU  EDUCAŢIE ARTISTICĂ ÎN ŞCOALA PRIMARĂ


          

                                                     Motto:  Omul nu poate deveni om,    
                                                       decît dacă este educat. 
                                                                                             Comenius                                                                                                            

         Omul este o fiinţă interesată nu numai să cunoască ci şi să simtă, să se bucure de frumuseţile din jur. Realizarea unei educaţii artistice în şcoală constitue o cerinţă ce ţine de idealul formării unei personalităţi integrate în societate. Acesta este considerat unul din principiile de bază în formarea competenţelor cheie transversale din curriculumul modernizat. Elevii sînt învăţaţi să-şi exprime propriile viziuni culturale, să exploreze şi să –şi formeze propria identitate.
         Educaţia artistică în treapta primară din Liceul Teoretic „G. Coşbuc”, mun. Bălţi este asigurată de diverse activităţi extracurriculare: corul băieţilor, formaţia de fanfară şi de muzică uşoară, dans popular,editarea ziarului-magazin pentru copii „Lăstărelul” , expoziţii şi diverse concursuri.
        Pentru a spori creativitatea , a dezvolta personalitatea şi integrarea socială a elevilor cu succes şi de această dată, o zi din luna  aprilie a fost declarată  ziua în care toţi elevii şi învăţătorii să poarte pălării şi fundiţe, mai cu seamă că în această primăvară nu trebuie să lipsească în  garderobă aceste accesorii, care oferă un look feminin  unei doamne moderne. În această zi pălărioarele şi fundiţele păreau să scoată în evidenţă frumuseţea şi unicitatea domniţelor şi băieţeilor încă mai mult. Expuse foarte elegant aceste accesorii au creat un univers aparte. Cu iz interbelic sau cu aer avangardist acestea au devenit cel mai important element al ţinutei elevilor, transformînd-o din una simplă într-una chic.
        Am descoperit istoria modei în disign-ul lor. Copiii împreună cu părinţii sub  îndrumarea învăţătorilor şi  la lecţiile de educaţie tehnologică  au creat modele de fundiţe şi pălării din tot felul de textile şi hîrtie, de diferite culori şi mărimi.      
      Fundiţe purtate în păr şi ca papion sau prinse ca broşă la reverul jachetei, cusute, lipite pe haina şcolarului au inspirat extravaganţă şi chiar mister. Pălării de cowboy, în stil retro, cu boruri mari sau mici, cu calotă rotundă şi colorate sau accesorizate cu eşarfe, fundiţe, cu diverse aplicaţii florale , paete, pene de fazan sau catarame au subliniat încă o dată creativitatea impresionantă a elevilor şi preocuparea lor faţă de frumos.
       Copiii s-au bucurat de audienţa profesorilor şi elevilor gimnazişti şi liceeni, care  cu o invidie albă au apreciat  efortul picilor, părinţilor şi învăţătorilor.  Motiv pentru care a trebuit să oferim copiilor diplome pentru cea mai mică şi cea mai mare , cea mai originală şi numeroase pălării şi fundiţe.
      Aduc mulţumiri părinţilor care au luat atitudine serioasă faţă de acest eveniment şi sunt de acord cu învăţătorii, care doresc să educe copiii săi în spiritul bunelor maniere şi frumosului. Cu siguranţă nu voi renunţa la purtarea unei pălării sau fundiţe în primăvara aceasta.
                                               

                                                                                                          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu